Eén-programma 'Taboe' gaat internationaal © BELGA

De Eén-reeks 'Taboe' is deze week te zien op het prestigieuze MIPTV-congres in Cannes, waar meer dan 10.000 leiders uit de entertainmentindustrie samenkomen. Het format van de reeks werd bovendien al in negen landen verkocht, meldt VRT in een persbericht.

In 'Taboe', een programma van Panenka voor Eén, lacht Philippe Geubels met mensen waar je eigenlijk niet om mag lachen. In het eerste seizoen kwamen mensen met een ongeneeslijke ziekte, mensen met een fysieke beperking, blinde en slechtziende mensen, mensen met obesitas, mensen in armoede, holebi's, mensen met een andere huidskleur en mensen met een psychische kwetsbaarheid aan bod.

Het programma kende een groot succes in Vlaanderen, met gemiddeld 1.772.183 kijkers en een marktaandeel van gemiddeld 56.9 procent, en kreeg veel positieve reacties. Ondertussen werd de deur naar internationaal succes bovendien al geopend: 'Taboe' werd al gekocht door Kinetic Content in de Verenigde Staten, Wall to Wall in het Verenigd Koninkrijk, We Make in Frankrijk, Monday in Denemarken, Warner in Zweden, Feel Good in Noorwegen, Moskito in Finland, El Terrat in Spanje en Gil Productions in Israël.

Deze week wordt 'Taboe' bovendien in de kijker gezet op het MIPTV-congres in Cannes, dat loopt tot en met 12 april. MIPTV is de globale televisie- en digitale contentmarkt voor alle genres, waar meer dan 10.500 industrieleiders uit het entertainmentveld naartoe komen. De reeks werd op het congres geselecteerd als vernieuwend "Fresh TV format", en werd vandaag vertoond tijdens de screening "the Wit", die een selectie toont van de meest interessante nieuwe programma's van over de hele wereld.