Sony kan 'Breaking Bud'-bier niet smaken © BELGA

Sony Pictures Television vervolgt brouwerij Knee Deep Brewing voor inbreuk op het handelsmerk. De brouwerij lanceerde zonder toestemming van Sony Pictures Television een bier dat op de tv-serie 'Breaking Bad' geïnspireerd is: 'Breaking Bud'.

Sony claimt dat het bedrijf moedwillig het Breaking Bad-logo en andere designelementen geïmiteerd heeft om mee te surfen op de populariteit van de gelauwerde hitserie van zender AMC.

Sony heeft het onder meer over "gratuit kopiëren" en "duidelijk overgenomen om de moeilijkheid van een eigen merk creëren te vermijden". Gemakzucht dus, oordeelt de advocaat van Sony in de aanklacht. "Eenvoudig gezegd opteerden de beklaagden om een bekend merk te kapen om er zelf voordeel uit te putten", luidt het.

Naast inbreuk op het handelsmerk vervolgt Sony de brouwerij ook voor valse oorsprongsbenaming, oneerlijke competitie, ongeoorloofd gebruik van een merk en een rits andere aanklachten. Het wil ook een rechterlijk verbod voor Knee Deep Brewing op het verspreiden van Breaking Bud en het gebruik van het huidige logo en design van het bier.