Kritiek op Kim Kardashian over promoten dieetlolly's op sociale media


Kim Kardashian krijgt er van collega's en fans flink van langs vanwege haar promotie van eetlustremmende producten.


Kim Kardashian heeft flinke kritiek gekregen voor het promoten van eetlustremmende lollies op sociale media. De reality-tv-ster postte dinsdagavond een foto van zichzelf waarin ze op een rode lolly zuigt om tegen betaling reclame te maken voor de Flat Tummy Co.

"Mensen, @flattummyco heeft zojuist een nieuw product gelanceerd. Het zijn eetlustremmende lolly's en ze zijn letterlijk onwerkelijk. Ze geven de eerste 500 mensen op hun website 15% korting dus als je wat in handen wilt krijgen... moet je het snel doen! #suckit," schreef ze in het bijschrift.

Kim kreeg online kritiek van fans voor het adverteren van het product, evenals The Good Place-actrice Jameela Jamil, die screenshots van de post van Kim op Twitter deelde en schreef: "Nee F**k off. Nee. Jouw verschrikkelijke en giftige invloed op jonge meisjes (sic). Ik bewonder de branding capaciteiten van hun moeder, ze is een uitbuitend, maar innovatief genie, maar deze familie maakt me echt wanhopig over tot wat vrouwen worden gereduceerd. Gebruik geen eetlustremmers en eet genoeg om uw hersenen te voeden, hard te werken en succesvol te zijn. En om met je kinderen te spelen. En om plezier te hebben met je vrienden. En om aan het eind iets te zeggen over je leven, anders dan 'ik had een platte buik."

Andere Instagram-gebruikers vroegen de Keeping Up with the Kardashians-ster om na te denken over de boodschap die ze haar jonge fans met de post geeft, terwijl anderen die 'onwerkelijk' en 'ongezond' noemden.

De 37-jarige ging onlangs op een 10 dagen lange detox om haar lichaam in vorm te krijgen voor het Met Gala in New York begin deze maand. Ze hield fans op de hoogte van haar vooruitgang en deelde haar maaltijdplan met hen, waaruit bleek dat ze drie dagen per week alleen maar vloeistoffen dronk.

Cover Media/Novum Nieuws